A Le Mans-i 24 órás verseny varázslatos, és rettentő izgalmas is tud lenni, gondoljunk csak az idei, 79. verseny befutójára, ahol az egész napos száguldás után nem egész 14 másodperccel nyert az egyetlen épen maradt Audi a Peugeotok előtt. Na de ki tudja megmondani, hogy a kisebb kategóriákban mi történt?
A verseny szervezője az ACO is felismerte, hogy hiába a sok induló, az igazi figyelem a legnagyobbak az LMP1-es kategóriában indulók szereplését kiséri, ezért mindent megtesznek, hogy még több csapat és autógyár nevezzen oda. Az Audi és a Peugeot jövő évi szereplése már biztos, az Aston Martinnál is fogadkoznak, hogy versenyképesek lesznek, de a sok magánistálló mellet igazán csak gyári támogatást élvező csapat lehet főszereplő.
Ilyen lehet a Toyota, ami a kiszivárgott hírek szerint érdeklődik a sorozat iránt, akár már a jövő évi viadalon is indíthat autót. A fejlesztő nem más, mint a Dome, ami korábban a verseny Honda NSX-et készítette, vannak F1-es és Le Mans-i tapasztalatai és a 80-as években a Toyota részére is épített GT autókat, ráadásul a hibrid hajtás terén is otthon van. Mindez azért izgalmas, mert 2012-ben már ilyen autók is indulhatnak és a Peugeot is tervezi a bevetésüket. A Toyota 1998-ban és 1999 versenyzett utoljára a legendás francia 24 órás versenyen, amivel a Forma 1-es csapat indítása miatt hagyott fel.
A cikk forrása:www.toyotaclub.hu