A hosszú távú autóversenyzésben mostanság a gyári dízelek vittek mindent. Az Audi és a Peugeot TDI és HDI versenygépei külön, verhetetlennek tűnő kategóriát alkotnak, de jövőre jön a Toyota, hogy változtasson ezen.
A japán cég a hibrid hajtásrendszerek prófétájaként ugyanezt a technikát tervezi a pályára vinni: már elkezdték az LMP1-es versenyautó fejlesztését, amelyet benzin- és villanymotor hajt majd egyszerre. Valószínű persze, hogy nem a Priuséhoz hasonló masszív hibridet készítenek, sokkal inkább olyasféle rendszer várható, mint az F1-ben alkalmazott KERS, amely a fékezéskor visszatermelt energiát hasznosítja a gyorsításoknál.
A program persze több éves, 2012-ben még nem a győzelem lesz a cél, csak az alapos tesztelés, de nyilvánvaló, hogy a Toyota végeredményben a győzelemre tör Le Mansban. A cég emellett azt állítja, hogy a versenypályán szerzett tapasztalatokat a szériamodellekben is hasznosítani szeretné, bár pillanatnyilag úgy tűnik, a versenypályán és a közutakon egész más elven működő hibrid rendszerek nyújtják az optimális megoldást.
A Toyota legutóbb az 1990-es évek második felében próbálkozott Le Mansban. Akkori autójuk, a GT-One egyértelműen a mezőny leggyorsabb gépe volt, de kiforratlansága miatt mégsem tudtak vele versenyt nyerni.
A cikk forrása:totalcar.hu