A japánok szép csendben frissítették legnagyobb büszkeségüket, a minden idők legsikeresebb és egyik legjobb hibridmodelljeként számon tartott Priust.
Bár első ránézésre teljesen jelentéktelennek tűnhetnek a változások, a Toyotások a lemezek alatt is ügyködtek, aminek köszönhetően a közlemény szerint számos ponton jobb lesz a harmadik generációs Prius ráncfelvarrott változata elődjénél.
Az újdonságot kívülről pusztán az új, nagyobb légbeömlővel tarkított első lökhárítókról, az átdolgozott hátsó lámpáról, valamint az opcionális LED-es nappali menetfények eltérő elhelyezéséről lehet felismerni; ezeken kívül két új szín csatlakozik a palettához.
A külső tükrök végre elektromosan behajthatóak lesznek, míg az utastér – ahol új műszerekkel és minden kivitelben széria, 6,1 colos érintőképernyős kijelzővel operáló navigációs rendszerrel találkozhatunk - márciustól sötétkék színben szintén rendelhető lesz - a Toyota jobb anyagminőséget is ígér.
A 136 lóerős összteljesítményű, négy liter alatti átlagfogyasztást lehetővé tevő HSD hajtáslánchoz és a nikkelmetál-hibrid akkucsomaghoz ezúttal nem nyúltak a tervezők, ám nem hagyták érintetlenül technikailag a Priust.
A korábbinál több ponton hegesztik az autót, amelybe kiegészítő merevítések is kerülnek; ezekkel a lépésekkel állítólag nagymértékben sikerült javítani a karosszéria csavarodási szilárdságát, ami jobb vezethetőséget és hosszabb távú "egybenlétet" szavatol.
A feszesebbre hangolt futómű szintén a vezetési élményt hivatott fokozni, bár a hazai utakra nézve eddig is rázósabb volt a Prius a kellemesnél, így véleményünk szerint ez nem feltétlenül jelent pozitív előrelépést, főleg annak tükrében, hogy a japánok büszkesége véletlenül sem egy sportmodell.
Az átdolgozott, merevebb kormányoszlop jobb kormányozhatóságot ígér. Mindezek mellett kiegészítő tömítéseket és zajcsillapító anyagokat kap az autó, így csendesebb gördülésre és alacsonyabb szélzajokra számíthatunk.
Ha már a hangokról esett szó: a csúcs hifit a jövőben a JBL szállítja, így a szép, telt dallamok garantáltak.
Az átdolgozott Priussal a vadonatúj hibrid Yarid HSD-vel egyetemben első ízben a márciusi Genfi Autószalonon találkozhatunk, a ráncfelvarrott modell forgalmazása pedig a kiállítás után nem sokkal megkezdődik, így az év közepe táján hazánkba is megérkezhetnek az első friss darabok, egyelőre ismeretlen áron.
A cikk forrása:www.autopult.hu