A szeptemberi bemutató után egyre több információ derült ki a negyedik generációs Toyota Priusról. A hibrid fogyasztása a japán gyártó szerint 18 százalékkal csökkent, ami nem kis részben az 1,8 literes benzinmotor továbbfejlesztésének köszönhető.
Az átlagos 21-33 százaléktól eltérően a világ legjobb, 40 százalékos termikus hatásfokával rendelkezik az új Prius 1,8 literes, Atkinson-ciklusú benzinmotorja. Mindez a csökkentett belső súrlódásnak, az új szívósornak és dugattyúknak, valamint a kettős hűtési rendszernek is köszönhető, amely automatikusan csökkenti a hűtőfolyadék áramlását, hogy a négyhengeres blokk gyorsabban be tudjon melegedni.
A 98 lóerős benzinmotornak egy 72 lóerős villanymotor segít a hajtásban, előbbi csak 3,2 litert fogyaszt 100 kilométeren, ami 18 százalékkal jobb a szintén szuper takarékos régi Prius értékénél.
A dízelmotorokénál is alacsonyabb fogyasztás a hatékonyabb benzinmotoron kívül többek között az átalakított erőátviteli rendszernek, a kedvezőbb légellenállásnak, illetve az új nikkel-metál (NiMH) akkumulátorcsomagnak is köszönhető. Ahogy az eddigi Priusok, az új generációs autó is városban fog kevesebbet fogyasztani, mint országúton, mert ott több energiát képes visszatermelni a fékezésekkel.
A Toyota kifejezetten büszke arra, hogy a hátsó ülések alá elhelyezett akkumulátor miatt növelni tudta a csomagteret, így az új Prius 445 helyett már 502 liternyi poggyászt nyel el.
A 2,7 méteres tengelytáv nem változott annak ellenére sem, hogy az új Prius az első Toyota, amely már a gyártó új, TNGA nevű moduláris padlólemezére épül.
Ennek is köszönhető, hogy alacsonyabbra került a tömegközéppont, és a karosszéria merevsége 60 százalékkal megnőtt.
A negyedik generációs Prius első példányait decemberben vehetik át a szerencsés japán vevők, hozzánk jövőre érkezik a taxisok kedvence.
A cikk forrása: http://www.origo.hu/