Szépen terített asztalnál válogat a gourmet, majd visszaküldi a klasszikus fogásokat, hiszen azok divatjamúltak – no, a Lexus CT 200h is valami hasonló mélyütést visz be az ellenfeleknek!
A Lexus hibrid rendszere – ahogy az Auris HSD esetében is – egy 1,8 literes benzinmotorból, egy nagy teljesítményű villanymotorból, egy kompakt akkumulátorból, egy nyomatékosztó és egy energiavezérlő egységből áll.
Újdonság a kipufogógáz-hőcserélő, amely elősegíti a benzinmotor üzemi hőmérsékletének gyorsabb elérését, így az hideg időben, piros lámpánál ácsorogva is képes a leállásra.
Fékezéskor vagy a gázpedál felengedésekor a keletkező fékezési energia nem vész el, hanem a nagy teljesítményű generátorként üzemelő villanymotor elektromos energiává alakítja, amit az akkumulátorban tárol a rendszer. Utóbbi szükség esetén akár 45 km/órás sebességig teljesen elektromos üzemben (EV mód) képes önállóan hajtani a CT 200h-t, míg nagyobb tempónál, gyorsításnál segíti a benzinmotor munkáját.
Eco módban, pusztán az akkumulátor erejére támaszkodva – magas töltöttségi szint esetén – a gyakorlatban nem lehetetlen akár 60 km/órával suhanni, ekkor a károsanyag-kibocsátás és a fogyasztás is nulla.
A hibrid hajtás rendszerteljesítménye 136 lóerő, ami egy szívó 1,6-os motor vehemenciájával ruházza fel a Lexust, miközben fogyasztása arcpirítóan alacsony, nálunk 5,26 litert gurított le a torkán 100 kilométerenként.
A fékek határozottan lassítják az autót, a biztonságról többek között nyolc légzsák gondoskodik. A vezető- és az utasoldali térdlégzsák a kategóriában egyedül a Lexushoz érhető el.
A cikk forrása:www.automotor.hu