A világ leginnovatívabbnak és legkörnyezettudatosabbnak tartott autógyártója, a hibrid technológiájáról ismert Toyota három egymást követő hónapban ért el rekord eredményeket a 17,2%-al bővülő magyarországi személyautó és haszongépjármű piacon, így elképesztő negyedévet zárva 70%-al növelte értékesítéseit az előző év azonos időszakához képest, aminek révén egy hellyel előrébb lépett a márkák rangsorában. A japán gyártó prémium márkája, a Lexus még ennél is drasztikusabb, 117,5%-os növekedést ért el a 2017-es év első negyedévében hazánkban.
A Toyota folytatva a tavalyi évben megkezdett szárnyalását 2017 első három hónapjában 2214 új autót értékesített Magyarországon, amellyel az előző év azonos időszakához képest 70%-al növelte értékesítéseit, így 2,4 százalékpontos piaci részesedés növekedéssel, 7,7%-os részesedéssel zárta az első negyedévet a magyarországi személyautó és haszongépjármű piacon.
A japán gyártó ezzel eggyel előrébb lépett a márkák hazai rangsorában, így már az ötödik helyen áll, éppen hogy lemaradva a negyedik helyről.
Ennél is látványosabb növekedést ért el hazánkban a világ vezető hibrid gyártójának prémium márkája, a Lexus, amely az idei év első negyedévében 137 új autó értékesítésével 117,5%-al növelte eladásait az előző év azonos időszakához képest, piaci részesedését 0,2 százalékponttal 0,5%-ra javítva. A Toyota és a Lexus márkák közös piaci részesedése így az első negyedévben 8,2%-on zárt.
Január és március között egyébiránt a Toyota hazai értékesítéseinek 78,4%-át tették ki a személyautók. Az első negyedévben a legnépszerűbb Toyota modellnek Magyarországon a pickup szegmens értékesítéseit domináló Hilux bizonyult, ami a 410 darabbal a márka hazai eladásainak 18,5%-át tette ki. Ezt követte a Yaris (18,1%), a RAV4 (14,7%), a Corolla (11,6%), az Auris (10,9%) és a vadonatúj, kategóriateremtő C-HR (9,4%).
A Lexus esetében továbbra is a már a tavalyi év slágerének számító NX (az első negyedéves értékesítések 50,4%-a) és RX (34,3%) SUV modellek vitték a prímet.
A cikk forrása: http://bevezetem.eu/