Félidős frissítést kapott a Toyota Avensis 2009-ben bemutatott harmadik generációja, sőt némileg a lemezek alatt is megújult - főleg a takarékosság jegyében.
2009-ben debütált, így éppen ráfért egy félidős frissítés a harmadik generációs, Nagy-Britanniában gyártott Toyota Avensisre, amelyből 1997 óta - az első két nemzedékkel együtt - több mint 1,8 millió példányt értékesítettek.
A faceliftes modellt a Frankfurti Autószalonon mutatták be, most pedig hivatalos képeken is láthatjuk a 2012-es, "dinamikusabb formájú" verziót. Mint azt a Toyota Motor Hungary termék kommunikációs vezetőjétől megtudtuk, a megújult Avensis január közepétől lesz Magyarországon is elérhető, áráról egyelőre nincs információ. Krajcsovits Sándor elmondta, hogy a nemzetközi trendnek megfelelően itthon is a 2.0 D-4D változat volt a legkelendőbb, nem véletlen hát, hogy a legtöbbet a kisebbik dízel még takarékosabbá tételén dolgoztak a mérnökök.
Tették ezt úgy, hogy 126 lóerőről 124-re csökkentették a blokk teljesítményét, ugyanakkor egy új turbóval és számos kis praktikával elérték, hogy változatlan, 310 Nm-es nyomatékmaximumát már ne 1800, hanem 1600-as percenkénti fordulattól nyújtsa 2400-ig. A 6 fokozatú manuális váltóval szerelt Sedan és a Wagon 100-as sprintideje egy-egy tizeddel romolva 9,8 és 10,1 másodperc, ami azért túlélhető veszteség, végsebességük maradt kerek 200 km/h. De a lényeg, hogy átlagfogyasztásuk 5,4 helyett immár 4,5 l/100 km, CO2-kibocsátásuk meg 139-ről 119 g/km-re apadt. Bizonyos piacokon ugye - a magyarral ellentétben - nagyon is számít, sok-sok adókedvezményes euró megtakarítását jelenti a 120 g/km alatti érték.
A további öt (három benzines és két dízel) erőforráshoz nem nyúltak, és a fokozatmentes Multidrive S váltó továbbra is az 1.8 és 2.0 literes Valvematic motorokhoz, míg a 6 sebességes, hagyományos automata a 150 lovas 2.2 D-4D kivitelhez választható a széria 6 gangos kézi váltó helyett.
Az Avensis méretei szintén a régiek - érdekes, hogy egy J Astra kombi majdnem ilyen hosszú (a Sedan 4710, a Wagon 4780, az Opel-kompakt Sports Touererje 4700 mm), ráadásul magasabb 6 centivel, egy dettó C-szegmensű i30 CW tengelytávolsága pedig pontosan 2,7 méter, mint a D-kategóriás Toyotáé is.
A cikk forrása:www.autonavigator.hu