Új verziót tett elérhetővé a Toyota a RAV4-ből: az összkerékhajtású D–4D változat képében turbódízel érkezik a benzines mellé. Az euro 5-ös erőforrás a Toyota intelligens összkerékhajtási rendszerével együtt lesz rendelhető.
Ahogy az első kerék-hajtású modellben, itt is 124 lóerőt teljesít a kétliteres, négyhengeres turbódízel 6000/perces főtengelyfordulatnál, a 310 newtonméter nyomatékcsúcs pedig már 1600-nál rendelkezésre áll, s egészen 2400-ig lehívható, ott kezd ereszkedni a görbe.
A hatfokozatú kézi váltóval társítva 136 g/km szén-dioxidot pufog ki a levegőbe a terepjáró, ami 5,2 literes étvágyat takar, tehát a 4×4-es verzió 3 deciliterrel torkosabb az első kerekes testvérénél.
A Toyota intelligens összkerékhajtási rendszere alapesetben a nyomaték 100 százalékát az első kerekekhez továbbítja, s amennyiben szükséges, képes 50-50 százalékos megosztásra is. A rendszer figyeli a körülményeket, és az állapotnak megfelelően osztja szét a nyomatékot.
Az új verzió a hajtásláncon túl új belső csomagot hoz magával, ami kellemes, igényes színösszeállítást takar, továbbá új fényezést is elérhetővé tesz a gyártó, s új 18 hüvelykes könnyűfém felnik is rendelkezésre állnak.
Mindezek természetesen nem csupán az új verzióra, hanem a teljes modellpalettára értendőek. A 2014-es év továbbá új, 6 hüvelykes érintőpanellel frissült multimédiás rendszert is hoz magával, nagyobb felbontással és új funkciókkal, nyelvekkel.
A megfelelő hangzásról ezentúl akár kilenc hangszórós, 440 watt teljesítményű JBL prémiumrendszer is gondoskodhat. Az asszisztensek terén hátsó forgalomfigyelő segéddel bővül a RAV4, ez a merőlegesen leparkolt jármű kiállásakor nyújt hatékony segítséget.
A cikk forrása: http://mno.hu/autopult/osszkerekhajtas-es-dizelmotor-a-toyota-rav4-ben-1192593