Toyota Auris HSD - Eljött az igazság pillanata. Mert a Toyota Prius nem csupán egy hibrid hajtásláncot jelent, a szuper aerodinamika, a kis menetellenállás és a túlsúly hiánya is megkülönbözteti a többi autótól. Magyarán, egy teljesen hagyományos motorral is keveset fogyasztana. Hogy pontosan mennyit? Azt hittem, sosem tudom meg.
Tévedtem. Itt a hibrid Auris, a Prius 3 hajtásláncával, ha van valami humbug, az biztos kiderül. Hétköznapi forma, méret, légellenállás és ár – kezd érdekes lenni, annak ellenére, hogy az Aurist nem tartottam sokra. Hozzáteszem, a vevők sem, a nagyot akarunk pukizni stratégiából a legrosszabb végkifejlet következett be. Igaz, a faceliftes verzió megjelenésekor orvosolták a legfontosabb hibáit, az már első ránézésre is látszik. Például, kapott rendes kézifékkart, kellemes műszerfalborítást és hasonlók. Kár, hogy a hajtáslánccal a Prius összes idióta csipogását is megörökölte az Auris HSD, a pittyegőt szívem szerint egy szakadással helyettesíteném az áramkörben.
Ha a Toyota előrelátóbb lett volna, nem öli meg az előző Corolla leváltásakor a kombit. Most itt áll ez a csodajármű egy Yaris-méretű csomagtartóval. Csakhogy a Yarisé használható formájú. Ez a lépcsőzetes izé legfeljebb ömlesztett kukoricapuffancs vagy pár teszkószatyor szállítására jó, másra nem. Igazából ez az Auris egyetlen komoly kompromisszuma a Priushoz képest. Persze abból a másfél millióból, amivel olcsóbb nála, az ember gyorspostával is elküldi a nyaralós cuccait bárhová. Vagy vesz egy tetődobozt, és még mindig maradt 1,4 milliója. Folytatás...
A cikk forrása: totalcar.hu