Furcsa leírni, de a japán gyártó elkezdi behozni műszaki lemaradását Európával szemben. A Toyota is közvetlen befecskendezéses, turbós motorok fejlesztésébe fogott, ahogy az európai konkurencia, csak néhány évnyi késéssel.
A turbófeltöltés komplikáltabbá is teszi az autók motorját, nem csak tisztábbá – talán ezzel magyarázható, hogy a japán gyártók eddig nemigen próbálkoztak a megoldással. Nagy szükségük nem is volt rá, elvégre hengerenként négyszelepes, változó szelepvezérlésű motorokat kínáltak, és ezekkel eddig nem okozott gondot a környezetvédelmi határértékeken belül maradni. A fogyasztás csökkentésének kényszere azonban a Toyotát is elérte. „A következő öt évben mi is csatlakozunk az aktuális trendhez: kisebb motorokat készítünk turbófeltöltéssel és közvetlen befecskendezéssel”
– nyilatkozta a Toyota fejlesztési igazgatója, Takeshi Uchiyamada. Állítólag számos Toyotában megjelennek az új motorok néhány éven belül, sőt, elkezdték a hozzájuk csatlakozó stop-start rendszerek fejlesztését is. A Toyota az utóbbi tíz évben elsősorban a hibrid hajtások fejlesztésére koncentrált, de ez a megoldás olcsó tömegmodellekhez még mindig túl költséges, viszont Európában, Észak-Amerikában és Japánban is egyre nagyobb a nyomás az autógyártókon, hogy csökkentsék típusaik átlagos fogyasztását és ezen keresztül a szén-dioxid-kibocsátást, ezért fordul most a Toyota is a turbófeltöltéses benzinmotorok felé. A cég egyébként régóta nem készített már turbós benzinmotorokat – utoljára talán a Supra csúcsváltozatában használták a megoldást, amelyet 2002-ig gyártottak.
A cikk forrása: totalcar.hu