Habár még várnunk kell a Genfi Autószalon startjáig, a Toyota máris több érdekességet jelentett be, amelyeket Svájcban majd alaposan szemügyre vehetünk. Érkezik a gyártás küszöbén álló FT-86 sportautó, valamint hibrid fronton a Yaris HSD és a méretes belső térrel illetve hét üléssel kecsegtető Prius+.
A kisautók piacán ringbe szálló Yaris HSD lényegében a következő lépcsőfok a japánok európai stratégiájában, amivel tovább bővül a hibrid Toyoták palettája az öreg kontinensen. Az egyetlen részletfotóról azt olvashatjuk le, hogy a Yaris benzin-elektromos változata a legfrissebb, rövidesen érkező generációra épül, amit még decemberben lepleztek le Japánban, a gyártás azonban csak idén, esetleg jövő év elején indulhat be.
A hibrid verzió természetesen nem csupán a lemezek alatt fog eltérni gazdaságtalanabb testvéreitől, hanem megkapja a márkától megszokott stíluselemeket (kis légellenállású felnik, aerodinamikai csomag), amelyek révén még a laikus szemlélő számára is jól elkülöníthetővé válik a hibrid és a "mezei modell".
Az igazi sikert azonban egyértelműen a Prius+ szállíthatja a Toyotának, a gyáriak szerint ugyanis „ez az első olyan autó, ami az európai vásárlók számára a hétülésesek variálhatóságát a teljes hibrid hajtáslánccal kombinálja, ezzel a legalacsonyabb fogyasztású hétüléses lehet az egyterűek között”.
A Prius+ lényegében a Detroiti Autószalonon látott, észak-amerikai piacra szánt Prius V európai változataként lép színre.
A cikk forrása:www.autopult.hu/