Az USA-ban elképesztően népszerű Tacoma pickup versenyváltozatával (is) készül a Toyota az idei SEMA Show-ra. Az X-Runner RTR (Ready to Race) pickup érdekessége, hogy kizárólag Toyota alkatrészekből épül fel. Motorja feltöltött 5,7 literes V8-as, 504 lóerővel és aszfaltszaggató 745 Nm-es nyomatékkal.
A Tacoma X-Runner RTR impozáns látványt nyújt, úgy néz ki, mint valami drag pickup. Nem véletlenül, hiszen a 11 centiméterrel megültetett kisteherautót 15 colos acél kerekekkel és széles Goodyear Eagle versenygumikkal szerelték fel.
A felnik a Tacomáról jöttek, míg a hátsó híd a Tundra alkatrésze (a Tacoma fényűzőbb változata), egyedi TRD (Toyota Racing Developments) mechanikus diffivel. A fékrendszert meghagyták gyári állapotában és az összes biztonsági elektronikát is megtaláljuk a kocsiban.
A kabinból minden kidobtak, ami felesleges súlyt jelentett, így mennie kellett a rádiónak, a hangszóróknak, a légkondicionálónak, az elektromos ablakemelő motoroknak és a hátsó üléseknek is. A ködlámpákat és az ablakmosó berendezést is kivették. Az első üléseket poénból a 80-as évekbeli Toyotákban használatos anyaggal kárpitozták át, ezen kívül sportkormányt és bukócsövet szereltek az autóba.
Az X-Runner RTR motorja egy 5,7 literes V8-as Tundra erőforrás, amelyre egy TRD kompresszort szereltek. A szériaállapotában 381 lóerős blokk most 504 lóerőt produkál, nyomatéka pedig 543-ról 745 Nm-re ugrott fel. A hajtóműhöz hatfokozatú automataváltót kapcsoltak.
A cikk forrása:www.autoblog.hu/index.php