Míg a Mazda és a Mitsubishi gyárai többé-kevésbé épségben megmenekültek, a többi japán gyártó nem volt ilyen szerencsés. Folyik a gyárak helyreállítása, ám a beszállítók is súlyos károkat szenvedtek, ezért csak lassan indulhat újra a termelés, ráadásul újabb utórengések nehezítik a munkálatokat.
A március 11-i földrengés és cunami az autógyárakat is súlyosan érintette. Rengeteg autót egyszerűen elvitt az ár, az üzemek, utak, kikötők megrongálódtak, így az érintett területeken lévő gyárakban szinte egységesen beszüntették a munkát.
A japán márkák közül a legnagyobbnak, a Toyotának négy gyára van a régióban, ezek közül három szenvedett komolyabb sérüléseket, van, ahol csak a présgépek mozdultak el, de olyan is van, ahol a falak és a kémények is megsérültek. A Toyota március 22-ig meghosszabbította a belföldi gyártás szüneteltetését, míg a pótalkatrészek gyártása ma reggel indult újra.
A tervek szerint a tengerentúli gyártókapacitás üzemelésének fenntartása érdekében március 21-én újraindítják az oda szánt pótalkatrészek gyártását. Az európai termelés nem szakadt meg, és mivel az itt készülő autók alkatrészeinek 80-90%-a európai beszállítóktól származik, nem várható jelentősebb fennakadás. A cég 300 millió jent (kb. 740 millió forint) adományozott a mentési és helyreállítási célokra.
A cikk forrása:www.a5.hu