A Toyota célja, hogy 2020-ig az összes európai modelljét kínálni tudja hibrid hajtással is. A Prius után tavaly elindult az Auris HSD gyártása, jövőre pedig piacra kerül a kiskategóriás Yaris HSD, amely szintén képes lesz tisztán elektromos üzemben haladni. A hibrid autók mellett voksolók tábora az utóbbi két évben megduplázódott, és ez a Toyota malmára hajtja a vizet.
A Toyota sokat bizonyított Hybrid Synergy Drive meghajtó rendszerét beépítette a kevesebb mint négy méter hosszú Yarisba, ami komoly mérföldkőnek számít a márka életében. A B-szegmensben, tehát a kiskategóriában kulcsfontosságú az alacsony fogyasztás és károsanyag kibocsátás, nem beszélve az alacsony üzemeltetési költségekről. A full hibrid Yaris városi környezetben verhetetlen lesz; elektromos üzemben zéró CO2, NOX és szilárd részecske (PM) kibocsátással. Rendkívül szerény károsanyag-kibocsátása miatt számos országban adókedvezmény vonatkozik majd rá és behajthat a belső kerületekbe is.
A mérnökök továbbfejlesztették a HSD rendszert. Nincs indítómotor, nincsenek ékszíjak sem, ami jelentősen növeli a megbízhatóságot és csökkenti a tulajdonos költségeit. A Genfben kiállított Yaris HSD koncepció emellett teljes tetőfelületén napelemeket viselt, amelyek a különböző fedélzeti rendszerek, például a légkondicionáló energiaellátásáért felelnek.
Nagyon ígéretes az új dizájn is, a HSD concept remekül néz ki, sportos, dögös gépezet. A kocsi egy darabból öntöttnek tűnik, teteje lendületesen ível hátrafelé, oldalsó karaktervonala finoman fut hátra.A front agresszív, kétoldalt függőleges légbeömlőkkel és ködlámpákkal. Hátul diffúzor és integrált tetőspoiler erősíti a sportos hatást. A 18 hüvelykes kerekekre állított járgányon a légellenállás csökkentésének érdekében a kilincseket elbújtatták, a visszapillantó tükröket pedig kamerákkal helyettesítették.
A Yaris HSD széria változata Európában várhatóan 2012. második felében gördül ki a franciaországi Valenciennes gyárból.
A cikk forrása:www.autoblog.hu