Félig-meddig a használt teszt rovatunkba passzolna ez az Avensis, ami valahogy elkerült minket. Szerencsére még pont elcsíptük, 27 770 kilométerrel és a 125 lóerős dízelmotorral. Valami limitált széria, Travel Edition…
Tesztautó viszonylatban soknak számít ennyi kilométer. Meg merem kockáztatni, hogy egy gondos tulaj 80-90 ezer kilométer alatt lakja le annyira a kocsiját, mint mi, autós újságírók 27 ezer alatt. Úgy tűnik, az Avensis jól bírja a gyűrődést.
Az Avensisben a jól végzett iparosmunka a legszerethetőbb. Az ajtók szépen szóló, tompa puffanása hátulra is jár, nem csak az elsőkhöz; a hátsó ablakok is teljesen leereszthetők; mind a négy ablakemelő automata (azaz nem kell a gombot végig nyomni), és még van egy csomó apróság, amit szeretnek elsunnyogni az autógyártók.
A Travel Edition egy jó összeállítás. Alap a kétzónás klíma, és jár hozzá egy navis, bluetoothos, tolatókamerás, USB-s rádió, ami önmagában vagy hatszázezer forintos előny egy hasonló kivitelű Passathoz képest, amibe egy USB-csatlakozó is plusz negyvenezer.
Már ez önmagában is elég volt nekem, hogy az eddigi legszimpatikusabb Avensis legyen a 125 lóerős dízel. Pedig ennyi karcsúnak tűnik egy kétliteres dízeltől.
Amikor átvettem, 5,7-es fogyasztást mutatott a fedélzeti számítógép. Gondoltam, valaki vidékre ment vele, ezért. A hidegindítás után szépen fel is ment a fogyasztás 6,2-6,3 környékére, de utána kitartóan csökkenni kezdett.
Aztán Budára érve beleálltam az alsó rakpart forgalmába, elmentem az irodáig és… 5,7. Aztán többször mentem erre-arra a városban, és ugyanez történt. Először fel, majd vissza, 5,7-re. Egyszer lement 5,5-ig, de ezt már nem tűrhettem. Addig toltam neki, míg fel nem ment két decit.
Aztán jött egy romániai túra, kinulláztam. Autópályán sikerült rövid időre akár 6,3-ig feltolni a fogyasztást, hogy megnyugodjak, de aztán jött az országúti rész, és ismét kikötöttem 5,7-5,8 táján. Igaz, tankoláskor kiderült, hogy a valóságban inkább 6,3, ellenben, másodszor hatot mutatott a gép és 5,8 volt a valós érték.
Véletlenül ugyanezt az utat megtettem már Priussal is, és az többet fogyasztott. Egyszerűen ez a fránya kis dízel nem kajál, viszont annál inkább megy.
A cikk forrása:totalcar.hu