A kontinensen eladott gépkocsik egyre nagyobb hányadát gyártaná helyben a Toyota, amely egy évtizeden belül teljes modellpalettáján választhatóvá tenné a hibrid technológiát.
A Toyota célja, hogy maximalizálja európai gyártási kapacitásai kihasználtságát: a tervek szerint a tavalyi 808 ezer darabos európai eladási mennyiséget két-három év alatt ismét egymillió közelébe emeli.
A kontinens gyárainak kihasználtsága az európai autóeladások 2008 és 2010 közötti csökkenése miatt visszaesett. A visszahívások után 2010-ben pesszimista kilátásokkal tekintett a vállalat az európai piacokra (a tervek 720-730 ezer gépkocsi eladásáról szóltak ekkor), a 2010-es pénzügyi év végére azonban az európai értékesítés ismét nyereséges lett.
Az Európában tavaly eladott Toyoták és Lexusok 10-11 százaléka volt hibrid (utóbbi márkánál átlagosan 50 százalék feletti, Németországban pedig 85-90 százalék volt az arány).
Idén március-áprilisban azonban az arány megközelítette a 25 százalékot, elsősorban a néhány hónapja bemutatott Auris hibrid modellje miatt, amely az autóipar történetében az első középkategóriás − a Priusszal ellentétben hagyományos formavilágú − full hibrid autó.
Emellett a szintén kedvezően fogadott Lexus CT 200h is hozzájárult az emelkedéshez − tette hozzá az elnök. Leroy szerint a Toyota célja a hibridek teljes értékesítésben elfoglalt 10 százalék körüli részarányának megduplázása a következő öt-tíz évben.
Ennek érdekében már a jövő év második felében piacra kerül a kis kategóriás Yaris full hibrid változata is.
A Toyota tíz éven belül teljes modellpalettáján választhatóvá teszi a hibrid technológiát.
A hibrid megoldások használhatók a benzines motorok mellett a dízelek, a teljesen elektromos meghajtású autók, illetve az üzemanyagcellás technológia hatásfokának javítására is.
A Toyota alapvető stratégiája, hogy japán gyártóbázisát megőrizve a gyártás minél nagyobb hányada az adott piachoz közel történjen, az Európában eladott autók fele már most európai gyártósorokról kerül le, az Egyesült Államokban még magasabb ez az arány.
A jövőben a társaság folytatja e stratégia fejlesztését, a helyi beszállítók arányának lépésről lépésre történő növelését. A Yaris európai gyártása kapcsán például a szükséges beszerzések 80 százalék feletti aránya helyben történik. A törekvésnek határt szab azonban, hogy bizonyos alkatrészeket Japánban nagyságrenddel nagyobb mennyiségben tud beszerezni a vállalat, ami alacsonyabb árat eredményez.
A cikk forrása:www.napi.hu