Minek csipogjunk, ha pillanatnyi érzéseinket és gondolatainkat autónkkal is kifejezésre juttathatjuk? A Toyota megépítette az ultimate extrovertált négykerekűt.
Az érintőképernyők, a testre szabható kijelzők, az interaktivitás korában rettentő unalmas minden statikus felület. Arról nem is beszélve, hogy ahány szerepvállalás, annyi szerepnek kell megfelelnünk: ha ugyanazzal az autóval gördülünk be a céges parkolóba, mint a paintball-pályára, valamelyik helyszínen biztos kinéznek minket a többiek.
Van persze megoldás: a Fun-VII, amely nevében ezúttal nem római számot (vö.: hatodik Lenin), hanem a vehicle (jármű), interactive és internet szavakra utaló betűszót hordoz.
A Toyota háromszemélyes tanulmányát egyetlen gigantikus képernyő borítja, amelynek segítségével korlátok nélkül variálható az autó megjelenése. Változtathatjuk a színét, hozzáadhatunk mintázatot, kiírhatjuk rá érzéseinket (vagy hogy becsszóra csak öt percre álltunk meg a mozgássérült parkolóban), vagy, miért is ne, akár filmet is nézhetünk az autón.
Az utastér hangulata szintén a nap adott pillanatához passzítható, arról viszont nincs hír, hogy ez befolyásolja-e a navigációs és egyéb kommunikációs feladatokban segítségünkre lévő hologram-mitfahrert, amely (aki?) élőszóban közli velünk a tennivalókat, és fogadja utasításainkat.
A Yaris-közeli méretekkel megáldott Fun-VII jármű- és szórakoztató rendszerei hálózati kapcsolaton keresztül, folyamatosan frissülnek, a környező autókkal és az infrastrukturával kommunikáló navigációs és biztonsági rendszerek pedig az egyre többek által felvetett interaktív forgalomszervezés lehetőségét teremtik meg, egy jó kis közúti chateléssel megspékelve.
A cikk forrása:www.technet.hu