A Toyota elsősége és érdemei vitathatatlanok a hibrid hajtású autók területén. Több évtizedre és több mint 5 millió autóra visszanyúló tapasztalattal a háta mögött látta elérkezettnek az időt arra a japán autógyár - mely a 2012-es eredményei alapján a világ legnagyobbja -, hogy olyan hibriddel álljon an agyközönség elé, amely nem csak 3-5 km-t, hanem annál jóval nagyobb távolságot is képes megtenni tisztán elektromos üzemmódban. Ez az autó a Toyita Prius Plug-In Hybrid.
Kívülről csak a márka fanatikusai, vagy a nagyon szakértői szemmel néző laikusok számára tűnhet fel, hogy nem egy sima Prius-szal, hanem egy Plug-In változattal hozta össze a sors.
Az apró árulkodó jegyek kimerülnek a nappali világítás megvalósításában, illetve abban, hogy mindkét oldalra került a hátsó sárvédőkön egy-egy "tanksapka" fedél.
Az egyik - bal oldali - valódi, azt kell kinyitni ahhoz, hogy benzinnel fel lehessen tölteni a Plug-In Prius tartályát. A másik, jobboldali ajtó mögött kapott helyet az elektromos töltőkábel csatlakozója. Ide, és egy teljesen átlagos konnektorba kell bedugni az autóhoz járó - és a címben is említett - töltőkábel megfelelő végét.
A ma kapható elektromos autókhoz képest sokkal rövidebb idő, néhány óra alatt teljesen feltölthető a Plug-In Prius akkumulátora, igaz az elektromos üzemben megtehető távolság sem veszi fel a versenyt a villanyautókéval.
Egy városon belüli napi ingázáshoz általában ez is elegendő, feltéve, hogy otthon, vagy az iroda parkolójában lehetőség nyílik a töltésre. Ebben az esetben amíg a várost nem hagyja el a Plug-In Prius, a folyékony hajtóanyagról meg is lehet feledkezni. Ami a nagy előnye a tisztán elektromos autókkal szemben, hogy nem kell amiatt aggódni, hogy a rendelkezésre álló energiával vajon megtehető-e az oda-vissza út, ugyanis a benzinmotor segítsége mindig rendelkezésre áll.
A kétségkívül előremutató autóval kapcsolatban csak az a kérdés, hogy valóban megéri-e a 3 millió Ft körüli felárát a kb. 30-rel nagyobb elektromos hatótávolság? Pénzügyi oldalról vizsgálva a kérdést, a válasz nemleges, főleg, ha az elektromos töltés nem minden esetben megoldott. Környezetvédelemi és innovációs oldalról közelítve már nagyobb a hasznossága, még akkor is, ha normál hibridként használva a benzinfogyasztása is pont annyi, 5,0 liter körül alakul városban.
A cikk forrása:http://www.portfolio.hu/