A Lexus tavaly a nagyobb GS sorozatot újította meg, míg idén a középkategóriás IS sorozat következik. A harmadik generáció egy V6-os, 2,5 literes szívóbenzinessel, illetve az IS esetébe elsőként hibrid hajtással érhető el a nyártól. 220 lóerős IS 300h a kategória legszerényebb étvágyával kecsegtet.
A Lexus az IS előző generációjában is dolgozó Toyota fejlesztésű 2,2 literes dízelmotorját cserélte egy erősebb, és kifinomultabb hibridhajtásra, mellyel papíron a kategória legkisebb fogyasztását is sikerült elérni a Lexusnak.
2,5 literes V6-os motor a lehető legtakarékosabb üzem érdekében Atkinson ciklus szerint működik, így teljesítménye csupán 180 lóerő, de ehhez egy 141 lóerős villanymotor is társul. Maximális rendszerteljesítménye 220 lóerő, amit egy fokozatmentes E-CVT automata juttat a hátsó kerekhez. Szén-dioxid kibocsátását 99 g/km-ben határozták meg, míg átlagfogyasztása szerény 4,2 literes értéket mutat. Ezzel szemben a 100 km/h-t akár 8,3 szekundum alatt eléri, és 200-ig gyorsíthatunk vele. A másik választható erőforrás az IS 250 szintén 2,5 literes V6-os benzinmotorja. A közvetlen benzinbefecskendezéses motor 204 lóerőt és 250 Nm-t állít csatasorba. A hatfokozatú Super ECT automata sebességváltón keresztül 8,1 másodperc alatt gyorsul 100-ra az IS 250, míg végsebessége 225 km/h.
Az éles formákkal és elnyújtott vonalakból építkező IS különleges, két részből álló fényszóróiról és messziről is könnyen azonosítható orsó alakú hűtőmaszkjával hívja fel magára a figyelmet. A kereskedésekbe a nyár folyamán érkezik az új IS.
A cikk forrása:http://a5.hu