Az FCV négyajtós szedán értékesítése jövőre kezdődik Japánban, később pedig Európába is elhozzák. Úgy tűnik, hogy a Toyota megint egy lépéssel a konkurencia előtt jár, hiszen a hibrid hajtás meghonosítójaként most ismét egy újabb alternatív hajtású autót mutattak be, szerdán ugyanis leleplezték a hidrogén üzemanyagcellás modelljük külső formatervét.
Japánban az FCV névre keresztelt négyajtós szedán értékesítése legkésőbb 2015 áprilisáig megkezdődik, nyáron pedig megjelenik az amerikai és európai szalonokban is. Hazai piacán az ára körülbelül 7 millió jen lesz, vagyis átszámítva körülbelül 15 millió forint.
Az autó kezdetben, azokban a régiókban lesz kapható, ahol fejlesztik a hidrogéntöltő infrastruktúrát. A hidrogén különösen ígéretes adottságokkal rendelkező alternatív üzemanyag. Elsődleges energiaforrások széles választékából előállítható, beleértve a nap- és szélenergiát, emellett könnyen tárolható és szállítható. Sűrített formájában energiasűrűsége meghaladja az akkumulátorokét. Ráadásul nem csak háztartási és autóipari üzemanyagként rendelkezik komoly potenciállal, hanem egy sor egyéb felhasználási területen – például nagyüzemi energiafejlesztésben – is hasznosítható.
A Toyota üzemanyagcellás rendszere a hidrogén és az oxigén kémiai kölcsönhatása révén elektromos áramot termelő, szabadalmaztatott üzemanyagcella-tömbből, valamint nagynyomású hidrogén-tartályokból áll. A most bemutatott szedán a benzinmotoros modellekhez hasonló teljesítménnyel és hatótávolsággal rendelkezik, és mindössze három perc alatt feltölthető. Az autó menet közben semmi mást nem bocsát ki, mint a hidrogén és az oxigén egyesülésekor keletkező vizet.
A cikk forrása: http://hvg.hu/