Az összesen 500 darabban készülő Lexus LFA minden tizedik darabja Nürburgring csomagot kap, amely 10 lóerővel nagyobb teljesítményt, versenypályára optimalizált légterelőket, gyorsabb váltót és nagyobb leszorítóerőt takar. A Nürburgring csomagos LFA Genfben mutatkozik be.
A Lexus LFA már önmagában, mindenféle tuning nélkül is a világ egyik legmodernebb és leggyorsabb gyári sportkocsija. Szénszálas műanyag alkatrészeivel, karbon-kerámia fékjeivel, 0,2 szekundumos váltási idejével és nem utolsósorban 4,8 literes, 552 lóerős V10-es motorjával brutális sebességre képes.
A Lexusnál azonban úgy gondolták, mivel az autó egyébként is versenypályán született, készítenek egy valóban oda optimalizált változatot. A japán mérnökök ezért tovább finomították a technikát. A 9000-es fordulatig forgatható V10-es motor némi csiszolás után tíz lóerővel erősödött, így a teljesítmény immár 562 lóerő. Tovább javult a szekvenciális váltó sebessége is, a 0,2 szekundumos váltási idő hajszálnyival tovább csökkent.
Természetesen a külső sem maradt érintetlen, a leglátványosabb újítás a méretes, fix hátsó szárny. Ezen kívül több apró, aerodinamikai jellegű módosítás történt, amelyek mind a leszorítóerő növelését célozták. Figyelemreméltó például az első lökhárítón oldalt elhelyezett két apró szénszálas elem, amely az első kerék környéki légáramlatokat hivatott megregulázni.
A Nürburgring névre hallgató csomaggal felszerelt LFA a Genfi Autószalonon debütál, forgalmazása pedig azt követően kezdődhet. Az összesen 500 darabban készülő LFA-ból 50 kaphatja meg a csomagot.
A cikk forrása:www.a5.hu/