Ötödik alkalommal került megrendezésre az alternatív meghajtású járművek számára kiírt Monte-Carlo Rali. A Toyota remek eredményeket ért el, az összetett győztes egy Tesla lett.
Az egykori Formula-1-es versenyző, a francia Eric Comas és navigátora nyerte a "zöld" Monte-Carlo Ralit egy Tesla Roadsterrel, ettől függetlenül a hibrid Toyoták taroltak a mezőnyben.
Monte-Carlo az elektromos járművek fellegvára: egyrészt 300 nyilvános töltőállomás üzemel a hercegségben, másrészt a környezetet kímélő járművek esetén a vételár egyharmadát állami támogatásként megkapja a vásárló, és még a parkolásért sem kell fizetni. A Monte-Carlo Rali idén volt 100 éves, ám a klasszikus téli futam után a múlt hétvégén újra megrendezésre került egy FIA verseny, az Alternative Energies Cup nyitófutama, az 5. Monte-Carlo Rali alternatív meghajtású járművek számára.
A festői, francia és svájci alpesi környezetben zajló viadalon többféle kategóriában indultak a résztvevők (az összemérhető rangsorolást bonyolult számításokkal végezték a bírák), de csak olyan autóval lehetett rajthoz állni, amelynek szén-dioxid kibocsátása nem haladta meg a 115 g/km értéket.
Az összetett győzelmet a francia ex-Formula-1-es pilóta, Eric Comas és navigátora, Sebastien Chol szerezte meg egy Tesla Roadster elektromos sportkocsival, míg a harmadik, a negyedik, az ötödik és a hatodik helyezést egy-egy Toyotával zsebelték be - két Prius és két Auris HSD sorrendben.
Az átlagtartó futamot az Auris HSD-vel versenyző Durand-Bernard páros nyerte meg, megelőzve egy Honda CR-Z-t hajtó olasz, és egy másik hibrid Aurist hajtó svájci duót. Kapcsolódó információ, hogy a Toyotákra a Yokohama gumigyár speciális, kimondottan hibridekhez fejlesztett BluEarth abroncsait szerelték.
A cikk forrása:www.autonavigator.hu