A Toyota nem csupán a világ legnépszerűbb autómárkája, de egyben a legértékesebb is: a Millward Brown 2016-os, a világ 100 legértékesebb márkáját átfogó kutatás eredményeinek elemzése szerint a Toyota márkaértéke a tavalyi évhez képest 2%-al, 29,5 milliárd dollárra nőtt, amivel a japán gyártó továbbra is a világ legértékesebb autómárkájának bizonyult.
Az immár negyedik egymást követő évben világ legnépszerűbb autómárkájának bizonyuló, a tavalyi évben világszerte mintegy 10,15 millió új autót értékesítő Toyota az egyetlen autómárka, amely bekerült a világ 30 legértékesebb márkája közé, a 28. helyen, olyan márkák között, mint az első helyet megszerző Google, a második helyen végző Apple, a harmadikként rangsorolt Microsoft, vagy épp a McDonald’s (9.), a Coca-Cola (13.), a Disney (19.), esetleg a Vodafone (25.).
A Toyotán kívül az idei évben csupán 5 másik autómárka végzett a világ 100 legértékesebb márkája között, ahol idén 10,4 milliárd dolláros márkaérték volt a belépő alsó határ. A világ 10 legértékesebb autómárkája közül így 4 nem szerepel a világ 100 legértékesebb márkája között: a Toyota prémium márkáját, a tavalyi évben 10. helyen végzett Lexust idén éppen hogy megelőző új belépő és a 10. legértékesebb autómárkának bizonyuló Tesla márkaértéke 4,43 milliárd dollár. Ez azt jelenti, hogy a Toyota csaknem hétszer értékesebb a 10. legértékesebb autómárkánál, ráadásul 6,4 milliárd dollárral többet ér, mint a Tesla (10.), a Porsche (9.), a Land Rover (8.) és az Audi (7.) együtt, míg a Ford (5.) és a Honda (4.) együttes értékét 3,2 milliárd dollárral haladja meg.
A cikk forrása: http://www.autoblog.hu/