Ismét a Toyota lett a világ legértékesebb autómárkája, annak ellenére, hogy az utóbbi időszakban számos nagy darabszámú visszahívás tépázta a hírnevét. A Millward Brown kutatócég összeállítása szerint a márka értéke 11 százalékot nőtt tavaly óta, így meghaladja a 24 milliárd dollárt.
2011-ben a Toyota a világ legértékesebb autómárkája. A japán gyártó a BMW-től szerezte vissza a korábban hosszan birtokolt első helyet.
A kutatás során egymillió fogyasztót kérdeztek meg világszerte, amellett, hogy a társaságok saját adatainak felhasználásával végezték a pénzügyi és üzleti teljesítmény elemzését.
Mint Peter Walshe, a Millward Brown márkaigazgatója az eredmények értékelése kapcsán elmondta, a Toyota visszahívási akciói nem csorbították a fogyasztók bizalmát az autógyártóban. Nagyon megbízható márka volt a visszahívások előtt és az esetek kapcsán felelősen cselekedett.
A Toyota azt a BMW-t előzi meg idén a rangsorban, amely tavaly átvette a vezetést tőle, a japán autógyár ugyanis előtte 2006-2009 között folyamatosan az élen állt.
A harmadik legértékesebb autómárka az elemzés szerint a Mercedes, amely 12 százalékot javult tavaly óta. Mögötte a Honda és a Porsche következnek.
A cikk forrása:www.vezess.hu