Autóként már bevált, most lássuk, mi mindenre használható még – ez a gondolat vezérelte a Toyotát, amikor elindította társadalmi célú projektjét. A vurstlira azért talán ők sem gondoltak.
A videó forrása:www.youtube.com/watch
Az elképzelés bolond, de van benne ráció. A hullámvasút tulajdonképpen nem más, mint kötött pályán mozgó járműszerelvény, amelyet a létező legzöldebb és leginkább megújuló energiaforrás: a gravitáció hajt. A végén azonban meg is kell állítani valahogy a kocsikat, és ezen a ponton képzelték ez az alkotók bevonni a Priust, pontosabban annak regeneratív fékrendszerét.
Az alkotók persze nem a Kingda Kán kezdtek, hanem valamivel kisebb léptékben: egy garázsban felépítettek egy néhány tíz méteres sínpályát, amelyre nagyjából három méter magasból gurul rá a kocsi. A lejtő alján 24 km/óra sebességgel haladt a kibelezett-felezett Prius, és innen kezdett el fékezni a rendszer; az indulástól a teljes megállásig összes 6000 watt elektromos energiát állított elő a hibrid hullámvasút.
A tervezők azért nem romboltak le minden illúziót. Felépítettek egy sor világítótáblát, amelyeket a vidámparkokban szokásos, hagyományos, tehát nagy fogyasztású villanykörtékkel tűzdeltek tele, pont 5000 wattnyival.
Innentől már világosan látható az elképzelés: azt szerették volna megnézni, hogy legalábbis laboratóriumi szinten létre lehet-e hozni egy önfenntartó vidámparkot. Nos…
A kísérlet során annyi könnyítést azért adtak maguknak az alkotók, hogy nem közvetlenül a Prius által megtermelt áramot vezették át a fogyasztókhoz, az ugyanis az elvi megoldáson kívül komoly mechanikai problémákat vetett volna fel. Ehelyett csaltak egy kicsit: külön áramforrásról táplálták a lámpákat, szigorúan annyi árammal, amit a Prius fékrendszere megtermelt…
Nyilván sokan értelmetlen időfecsérlésnek vélik ezt a projektet, ők abban nyerhetnek megnyugvást, hogy a Toyota felhívására jelentkező kreatív elmék mintegy két tucat további kísérletet is felvázoltak, a napelemekkel hajtott elsősegély-sátortól a hibrid kerekesszéken és az önjáró bevásárló-kocsin át az ostorcsapás-nyaksérülés ellen védő fejtámlák technológiáját hasznosító bukósisakokig. Az öt győztest május 9-én hirdeti ki a Toyota – ha a hullámvasút is dobogóra kerül, majd sikítunk!
A cikk forrása:www.technet.hu