A Pebble Beach Concours d'Elegance-on, Kaliforniában mutatkozott be a Lexus GS szedán legfrissebb generációja, amely elődjénél jóval sportosabb, merészebb kiállású, ugyanakkor tágasabb belső teret rejt. Hátsó- és összkerékhajtással jön, s természetesen hibrid változata is lesz.
Az új GS emlékeztet az áprilisban leleplezett, drámai kinézetű LF-Gh tanulmányra. A japánok akkor azt ígérték, hogy a koncepcióautó formai megoldásai visszaköszönnek majd a szériamodelleken. Így is lett, a szokatlan formájú hűtőrács és az L-alakú LED-es nappali fénycsík például ilyen elemek.
Az új modell hossza egyébként megegyezik az elődével (4850 mm), viszont szélesebb nála (1840 mm); az első 40, míg a hátsó nyomtávja 50 mm-rel nagyobb. A padlóváz is új, illetve alakítottak rajta és a szerkezeti merevségét is növelték kissé. A limuzinhoz teljesen új felfüggesztési rendszert is tervezett a Lexus, amelynek jelentős részét alumíniumból készítették el.
Az utastér teljesen másképp fest, mint az elődben. Nagyobb személy- és csomagteret sikerült kialakítani, az ajtók nagyobb szögben nyílnak, a csomagtér pedig 25 százalékkal öblösebb és könnyebben hozzáférhető. A vezetői pozíción is igazítottak, a sofőr kényelmesebben ül és jobban rálát a forgalomra. A műszerfalat is lecserélték.
Tökéletesen vízszintes elrendezésével fokozza a tágasság érzetét, a közepébe, hátra tolva pedig egy hatalmas folyadékkristályos kijelzőt építettek be. Megújult és leegyszerűsödött az audió-klíma egység is. Megállapítható, hogy az új GS műszerfala kifinomultabb és elegánsabb lett.
Alapfelszerelés az energiatakarékos S-Flow klímaberendezés, amely az autóban ülő személyek számától és pozíciójától függően klimatizálja az utasteret. A légbefúvás erejét és irányát is ennek megfelelően választja ki. Új a Remote Touch kezelési rendszer, amellyel a klímát, az audiorendszert, a telefont és a navigációt lehet egyszerűen vezérelni. Mindegyik GS modellbe tolatókamerát is szerelnek. A navigációs rendszer feláras tétel, ám jár hozzá egy káprázatos grafikájú, 30 centiméter átmérőjű, felosztható képernyő.
Az új GS azon kevés autók közé tartozik, amelyben szériában megvan a 10 légzsák. Hátul is találunk oldallégzsákokat, elöl pedig az utasnak is jár térdlégzsák. Opcióként kapható radaros balesetmegelőző rendszer, kamerás fáradságfigyelő rendszer, éjjellátó, Head-Up Display, holttér-figyelő rendszer, valamint aktív sávtartó és sávelhagyásra figyelmeztető rendszer is.
Elsőként a Lexus GS 350 mutatkozott be, amelyben egy hipermodern, 3,5 literes V6-os benzinmotor dolgozik. A hengerenként négyszelepes, kettős változó szelepvezérlésű, és egyszerre direkt, illetve hengerenkénti befecskendezésű (!) egység 306 lóerős, nyomatéka pedig 375 Nm. Nulláról 96 km/órára 5,7 másodperc alatt, 50-ről 80 km/órára pedig 3 másodperc alatt gyorsítja fel a GS szedánt. A hatsebességes automataváltó kormányfülekkel is vezérelhető.
Az új Lexus GS hátsó- és összkerékhajtással is megvásárolható lesz. A 3,5 literes mellett lesz egy kisebb benzinmotor és egy turbódízel erőforrás is, de készülhetünk hibrid és F-Sport verziók jövetelére is. A kocsi a jövő év elején kerül a márkakereskedésekbe.
A cikk forrása:www.autoblog.hu