Semmit nem bíz a véletlenre a gyári versenycsapatát újjászervező, s a hosszú távú versenyzés világában, többek között a Le Mans-i 24 óráson hadrendbe állító Toyota: a japánok hibrid LMP1-esével Forma-1-es múlttal is rendelkező versenyzők száguldozhatnak.
A márka hétfőn hozta nyilvánosságra a versenyzőtriót, akik a jelenlegi is fejlesztés alatt álló autót vezethetik. Mint kiderült, a japánok Alex Wurz-cot, Kazuki Nakajimát és Nicolas Lapierre-t szerződtették a 2012-es szezonra, amikor az Endurance-világbajnokság futamain vesznek majd részt.
Mindhárom versenyző rendkívül tapasztalt, főként Wurz, aki sok éven át szerepelt a Forma-1-ben és komoly Le Mans-i tapasztalatai vannak: 1996-ban minden idők legfiatalabb győztese volt a legendás futamon, ráadásul az utóbbi éveket a Peugeot gyári csapatánál töltötte, így 2009-ben is jegyzett egy győzelmet a leghíresebb megbízhatósági összecsapáson.
Nakajima 2007 és 2009 között szerepelt a Forma-1-es Williams istállónál, s menesztése óta hazájában, Japánban versenyzett a Formula-Nippon bajnokságban és a Super GT szériában. Lapierre ígéretesnek induló formaautós karrierje 2007-ben rekedt meg, amikor csak 12. lett a GP2-bajnokságban, így emiatt kénytelen volt átnyergelni a hosszú távú versenyekre, ahol viszont megtalálta a számításait, tavaly például második lett a francia a Le Mans Series-bajnokságban.
„Mindhárom versenyző nagy tapasztalatokkal rendelkezik a nemzetközi motorsport legmagasabb szintjén, s azért lettek kiválasztva, hogy segítsék a csapatot a 2012-es tanulóidényben. Szerződésük időtartama egyelőre tisztázatlan. Bár a csapat identitása és a jövő évi versenyprogram továbbra is egyeztetés alatt áll, az már biztos, hogy egy autó vesz részt a futamokon. Biztos az is, hogy a hibrid LMP1-es első tesztjén, amelyre a jövő év elején kerül sor egy európai helyszínen, mindhárom sofőr vezetheti az autót” – áll a Toyota kommünikéjében.
Mint ismeretes, a Toyota 2009 végén távozott az autóversenyzés élvonalából, amikor megszüntették a 2002-es debütálásától kezdve a sikerre csak áhítozó Forma-1-es istállót. Bár pletykáltak az eladásáról, a kölni motorsport-főhadiszállást végül megtartották és któber közepén jelentették be hivatalosan is, hogy egy hibrid LMP1-es versenygéppel visszatérnek az autósport élvonalába.
1998-ban és 1999-ben a Toyota már szerepelt a Le Mans-i 24 óráson, ahol a GT-One típusjelű versenygéppel második próbálkozásra a 2. helyet érték el, győzniük azonban nem sikerült.
A cikk forrása:automenedzser.hu