A Toyota már régóta szórja az információmorzsákat legfrissebb büszkeségéről, a hibrid Yarisról, ám mindeddig alig tudtunk bármi lényegeset/biztosat az autóról. A mai nap folyamán a japánok azonban végre elárultak jó néhány részletet a kisautóról, amely a Toyota ígérete szerint Európában, s így hazánkban is a legolcsóbb teljes hibridmodell lesz. A végleges bemutatkozásra március elején, a Genfi Autószalonon kerül sor, pontosan egy évvel a koncepcióváltozat leleplezését követően.
A 3,9 méternél is rövidebb hibrid kisautó az információk szerint úgy biztosít majd négy-öt főnek kényelmes s elegendően tágas utasteret, hogy közben az alapkivitel tisztességes, 286 literes csomagtartója sem szenved csorbát.
Hogy ez miként lehet? Úgy, hogy a Yaris lesz a Toyota első olyan hibridje, amely akkucsomagjának a hátsó üléspad alatt találtak helyet a mérnökök, így a méretes akkumulátorok nem rabolnak el helyet az értékes csomagtartóból – ennek a lépésnek köszönhetően a variálhatóság is megmarad.
Nem csak a vélhetően továbbra is a jól bevált nikkelmetál-hibrid technikájú akkuk elhelyezése, hanem a hibridrendszer is új. A Toyota a Yarisban nem a Toyota Prius – Toyota Auris HSD – Lexus CT200h trióból jól ismert 136 lóerős összteljesítményre képes megoldását használja; ehelyett a kisautóban egy 1,8 helyett 1,5 literes benzinmotorral operáló teljes hibridrendszer került, mely összességében 20 százalékkal nyom kevesebbet a mérlegen nagytestvérénél.
Az összteljesítmény 136-ról kereken 100 lóerőre mérséklődik, ami bőven elegendő lesz a Yaris kellemes mozgatásához, sőt, megfelel a legnagyobb konkurens, a ’félhibrid’ Honda Jazz teljesítményének.
A soros-párhuzamos hibridrendszerrel hajtott, természetesen automataváltós Yaris HSD menetteljesítményei egyelőre nem ismeretesek, ám bizonyára nem lövünk nagyon mellé, ha 12 szekundum körüli nulla-százas sprintidőt és 170-175 km/h körüli végsebességet jósolunk a típusnak (vagyis hasonlóan teljesít, mint a 99 lóerős CVT-váltós 1,33-as benzines modell), míg a várható átlagfogyasztás valahova 3-3,5 liter közé tehető.
Az árakat egyelőre szintén csak tippelni lehet, ám gyanítjuk, hogy a Toyotások valahova az ötmilliós Honda Jazz Hybrid és a 6,2 millióba kerülő Toyota Auris HSD közé állapítják meg a Yaris HSD ellenértékét.
A cikk forrása:www.autopult.hu