A dinamikusabb, merészebb, jobban felszerelt és minden korábbinál takarékosabb új Auris a Toyota C-szegmensbeli európai modelloffenzívájának előhírnöke. Vadonatúj külső és belső dizájnjának köszönhetően az új Auris a C-szegmens modelljei közül a legalacsonyabb építésű.
Az új Auris dizájnja merészebb és magabiztosabb. Az autó még jobb minőségű utasteret és fejlettebb menetdinamikát kínál - mindehhez pedig a takarékosság jegyében továbbfejlesztett hajtásláncok társulnak.
Az új Auris a C-szegmens modelljei közül a legalacsonyabb építésű. Az új külső formaterv maximálisan kihasználja az alacsony orr-rész előnyeit: a jármű magassága 55 milliméterrel csökkent, a légellenállási együttható értéke 0,28-ra módosult.
Ennek köszönhetően javult az Auris vezethetősége és stabilitása, illetve jelentősen csökkent fogyasztás.
Az új Auris orrkiképzése a Toyota új arculatát mutatja. Az oldalvonalak mintája hosszan, három karosszéria-panelen is átnyúlik, a B-oszlopok lakk-fekete fényezéssel is megrendelhetők, a C-oszlop formája pedig dinamikusabb lett, mindehhez hangsúlyosabb, krómozott díszcsíkkal kiemelt övvonal társul.
A szélesebbre nyíló hátsó ajtó domború és homorú formát kapott, a sarkokat körülölelő lámpatestek és az új lökhárító-dizájn a korábbinál sportosabb megjelenést kölcsönöznek az új Auris hátuljának.
A belső tér tágasabb, komfortosabb és világosabb lett, javult a minőségérzet. A légbeömlők a műszerek, a középkonzol és a váltókar kerete, a légkondicionáló berendezés és a fedélzeti audiorendszer kezelőszervei, valamint az ajtókárpitok betétei ezüst színűek, magasabb felszereltségi szinteken a műszerfal bőrbevonatú is lehet.
A 20 milliméterrel megemelt hátsó üléssorban nagyobb lett a lábtér, a csomagtér pedig 90 milliméterrel hosszabb. A ferde hátú változatok csomagtere jelentősen, 360 liternyire bővült.
A hibrid változatok akkumulátorait a hátsó ülések alá építették, így a normál változatokéval megegyező csomagtérrel lehet kalkulálni. A 4275 milliméteres hosszúság 30 milliméteres növekedést jelent, a szélesség (1760 mm) és a tengelytávolság (2600 mm) nem változott.
Az irányíthatóság közvetlenebb és precízebb lett, a menetkomfort is tovább javult, amiben a hátsó futómű kettős keresztlengőkaros kialakítása is nagy szerepet játszik. Nagy figyelmet fordítottak a tömegcsökkentésre is: az új Auris szerkezetéhez még több helyen használtak nagy szilárdságú acélt, különösen a karosszéria-struktúra felső részén. Ennek köszönhetően tíz százalékkal merevebb lett a karosszéria és (modelltől függően) akár 40 kilogrammal csökkent a tömeg.
Az összes motor (1,33-as és 1,6-os benzines, 1,4-es dízel, 1,8-as hibrid) ismerős lehet a régi generációból, a BMW-vel közösen fejlesztett új dízelek később érkeznek. Arra számít a Toyota, hogy a három féle motortípus egyenlő arányban részesül majd az eladásokból.
Az autó hivatalosan szeptember 27-én mutatkozik be a Párizsi Autószalonon.
A cikk forrása: http:www.autoblog.hu