Nem vagyunk már messze az önjáró autók korától. A Lexus körkörös lézerszkenneres, 150 méterre ellátó optikai rendszeres kísérleti kocsija már remekül elboldogul egyedül.
A Toyota olyan kísérleti autót vitt a CES-re, az amerikai elektronikai kiállításra, amit akár sofőr nélkül is elküldhetne mondjuk a gyerekért az oviba az ember. A japán gyártó nem egy Corollát vagy Priust, hanem luxusmárkája legdrágább modelljét, egy Lexus LS-t szerelt fel érzékelők, kamerák, szkennerek tömkelegével.
A Toyota persze érzi, hogy szentségtörés lenne a vezetni szerető sofőröket sokkolni azzal, hogy tulajdonképpen nincs is rájuk szükség az autóban, ezért közleményében így fogalmaz: a Toyota és a Lexus új technológiái kiteljesítik a vezető készségeit, mivel a cégfilozófia szerint egy jobban felkészült vezető biztonságosabb vezető.
Mark Templin, a Toyota csoport elnökhelyettese, a Lexus Divízioó ügyvezetője szerint a Toyota és a Lexus számára a vezető nélküli autó csak a sztori egy része.
Fejlesztéseink eredményeképp lelki szemeink előtt olyan autó lebeg, amelynek intelligens, mindig éber robotpilótája képességeivel a biztonságosabb vezetést szolgálja."
Safety Research Vehicle: ez az alaposan szétfurkált Lexus hivatalos neve.
A karácsonyfa-szerűen feldíszített kísérleti kocsi GPS-helyzetmeghatározóval, lézeres távmérővel (LIDAR: ez az egység forog a videón a kocsi tetején) és számos kamerával pásztázza környezetét haladás közben. 360 fokban, mintegy 70 méteres körben észleli a terepet, más járműveket maga körül, a nagyfelbontású színes frontkamerák 150 méterre látnak előre. A kocsi természetesen felismeri a közlekedési lámpák színes jelzéseit is.
Már egy hétköznapi Lexus LS is képes a sávban tartani az autót, figyelni a holtteret sávváltásnál, felkészülni az esetleges ütközésre, és akár megállásokkal, újra indulásokkal követni az előtte haladó járművet. De a CES-re vitt kocsi sokkal többet tud: ebben akár aludni is lehet a vezetőülésben.
A cikk forrása:http://www.vezess.hu