Az eBay-en tűnt fel, s ha valaki nem nézte meg jobban az adatait, nyilván átsiklott felette, hogy bármennyire is leharcolt állapotban van, mégis egy egyedi konstrukcióról van szó.
Az 1980-as évjáratú, TE71-es kódjelű kis japán kupéból már eleve igen kevés rója az utakat, de cikkünk alanyából minden bizonnyal csak ez az egyetlen darab van a világon. Miért is?
Az amerikai kivitelű, háromajtós kis Corollát ugyanis már régen nem az a négyhengeres motor hajtja, amivel anno legördült a szerelőszalagról, hanem egy valódi izomblokk, a Chevy legnagyobb 454 köbhüvelykes V8-asa. A nagyjából 7.500 cm3-es erőforrás hengerűrtartalma nagyjából ötszöröse a gyári értéknek, de nem is ez a legnagyobb differencia, hanem a benne szunnyadó erő.
Az amerikai tulajdonos nemcsak a blokkot, de a hozzá kapcsolódó sebességváltót is beleimplantálta a kasztnba, amely nem más, mint egy GM Turbo Hydramatic 400-as automata egység. A hajtáslánc többi eleme is izmosodott, viszont a futómű nem lett hozzáigazítva többszörösére duzzadt potenciálhoz. A 13 colos gyári kerekeket pillanatok alatt szénné geti a rászabaduló nyomatéközön, de ha ügyes a pilóta, akkor - a tulajdonos szerint legalábbis - 4 másodperc alatt 0-ról 100 km/h-ra gyorsulhat.
Az autó eladó. Ha valakinek megér egy egyedi, de kissé elhanyagolt állapotban lévő "muscle" Corolla 3.251 dollárt, akkor megveheti, bárkis hazánkban biztos hogy rosszul lennének a vizsgabiztosok egy hasonló láttán. S még rendszámot sem kapna.
A cikk forrása: motorsportal.hu