Mint ismert, idén a Bridgestone helyett a Pirelli lesz az egyedüli gumibeszállító az F1-ben, ám az olasz márkának koránt sincs egyszerű dolga az új gumik kifejlesztésével, mivel semmi F1-es tapasztalata nincs az elmúlt évekből, ráadásul eleddig egy 2009-es Toyotán végezte az új gumik fejlesztését. A Pirelli ezért érthető okokból megoldást kért a FOTA-tól arra, hogy a folytatásban egy 2011-es modellen tesztelhessék az idei évre szánt abroncsokat.
Igaz, a 2009-es Toyota mellett tavaly az Abu-Dzabi Nagydíjat követő teszthéten a csapatok 2010-es versenyautóira is felkerültek a Pirelli abroncsai, ám az olasz gumigyár képviselői szerint ez sem jelentett számukra igazi támpontot ahhoz, hogy a lehető legjobb gumikat fejlesszék ki a 2011-es konstrukciókhoz, melyek a szabályváltozások (állítható hátsószárny, visszatér a KERS, ellenben nem lesz duplafedeles diffúzor és F-csatorna, hogy csak a leglényegesebbeket említsük) következtében jelentős mértékben elütnek majd elődjeiktől.
Mint ismert, idén a Bridgestone helyett a Pirelli lesz az egyedüli gumibeszállító az F1-ben, ám az olasz márkának koránt sincs egyszerű dolga az új gumik kifejlesztésével, mivel semmi F1-es tapasztalata nincs az elmúlt évekből, ráadásul eleddig egy 2009-es Toyotán végezte az új gumik fejlesztését. A Pirelli ezért érthető okokból megoldást kért a FOTA-tól arra, hogy a folytatásban egy 2011-es modellen tesztelhessék az idei évre szánt abroncsokat.
Mindezek fényében teljesen indokoltnak és ésszerűnek tűnik a Pirelli kérése a FOTA irányában, hiszen az az összes csapatnak könnyen belátható érdeke, hogy minél jobb minőségű abroncsokkal indulhassanak majd a 2011-es nagydíjakon. A másik oldalról viszont az is nyilvánvaló, hogy egyik csapat sem szívesen bocsátaná közszemlére idő előtt a saját autóját, nehogy elleshessék az apró kis titkokat a riválisok, ezért várhatóan elég nehéz lesz megoldást találni a problémára és eleget tenni a Pirelli kérésének.
Az Autosprint magazin értesülése szerint a FOTA jelenleg két megoldási lehetőség között vacillál. Az egyik opció az lehetne, ha felkérnének egy az F1-ben jelenleg nem szereplő csapatot, hogy futtasson egy tesztautót a Pirelli kedvéért, amit az egyik jelenlegi F1-es konstruktőr tervezne meg számukra.
A második megoldási lehetőség - épp ezt a kérdést megkerülve - az lenne, ha a Pirelli mindegyik tesztjéhez más és más csapat szolgáltatná az autót, így mindegyik konstruktőr egyenlő részt vállalna a közös jó megteremtéséből, vagyis a minőségi gumik előállításából. Ám a csapatok többsége vélhetően ezért a megoldásért sem fog rajongani, hiszen ezáltal ugyanúgy elvesznének féltve őrzött csodatitkaik, jóllehet, legalább a riválisoké is.
A cikk forrása:www.f1-live.hu/hirek/legfrissebb_hirek/